Czy zgodzisz się ze stwierdzeniem, że gdy pracownicy identyfikują się ze swoimi kolegami, zespołem, produktem, to ich praca jest łatwiejsza, przynosi lepsze efekty? Ja tak 🙂 Zatem jak ułatwić taką identyfikację, zespołowi? Możemy pomóc mu wytworzyć artefakt, w postaci zespołowego logo. Rzecz, która będzie wizualną manifestacją wartości i relacji, łączących tę grupę ludzi.
Tag: Zespół Scrumowy
Nie ma jednego przepisu na idealne historyjki użytkownika, które będą pasowały do każdego produktu i zespołu. Jest jednak fajny sposób, aby ustalić wspólnie jak wygląda dobra historyjka, a to już duży krok do przodu 💡
Jeśli szukasz aplikacji do zrobienia Retrospektywy w wersji online (z zespołem rozproszonym itp.), to ten post jest właśnie dla Ciebie 🙂
Pewnie wiesz, że to bardzo ważne, aby ustalić zasady współpracy z każdym zespołem (pisałem o tym w tym poście) – m.in. po to, aby uniknąć rozczarowań i niepotrzebnych konfliktów. Jak jednak ustalić takie zasady? Mam na to prosty sposób.
O ustaleniach zasad współpracy
Był sobie zespół scrumowy. Po kilku miesiącach, od jego utworzenia, zaczęły się w nim srogie tarcia. Prawie każdy na coś lub kogoś narzekał. Przykładowo “Krzysiek wszystko robi wolno, zbyt dogłębnie analizuje, ciągle chce bawić się w refaktoryzację”. Takie problemy wynikały m.in. z różnic w sposobach pracy. Wszyscy chcieli dobrze, ale każdy jednak inaczej.
Feedback loop (informacja, pętla zwrotna) to sytuacja, w której to co robimy jest w jakiś sposób weryfikowane (np. przez rynek), komentowane – dostajemy informację zwrotną na temat naszej pracy, potem ją uwzględniamy i znowu to samo :)