Kategorie
Praktyka

Jak robić dobry Refinement – 7 praktyk do sprawdzenia na Twoich spotkaniach

Określenie “płacz i zgrzytanie zębów” to zgodnie z Wikisłownikiem fraza rzeczownikowa, rodzaj męskorzeczowy, a znaczenie jej jest następujące:

(1.1) bardzo trudna sytuacja, kłopot, zmartwienie

(1.2) ewangeliczne określenie mąk piekielnych[1] (etymologia: z Biblii: Ewangelia wg św. Mateusza 13, 41-50 i Mt 22, 13)

Chętnie dodałbym jeszcze jedno znaczenie “skutek słabego Refinementu” 🙂

Kategorie
Praktyka

Job Stories i Problem Stories – alternatywne podejście do historyjek

W poprzednim tekście poruszyłem wątek najpopularniejszego formatu opisywania pomysłów, a mianowicie User Stories (historyjki użytkownika). Teraz czas na alternatywy.

Kategorie
Praktyka

User Stories. Co to jest? Czy warto zawracać sobie głowę?

Nasze backlogi wyglądają przeróżnie. Przykładowo czasem „taski” mają tylko tytuły i zero opisu – tłumaczymy, że ma być „lekko i zwinne”, a tak naprawdę nie chce nam się trochę i nie znamy metody jak pisać lepiej.

Kategorie
Praktyka

Przeprowadź warsztat pisania historyjek. To proste! 💪

Nie ma jednego przepisu na idealne historyjki użytkownika, które będą pasowały do każdego produktu i zespołu. Jest jednak fajny sposób, aby ustalić wspólnie jak wygląda dobra historyjka, a to już duży krok do przodu 💡

Kategorie
Praktyka Refleksje Teksty

4 wnioski z tworzenia kursu online

Niedawno podjąłem się stworzenia swojego pierwszego kursu online – o historyjkach użytkownika. Chciałem zobaczyć jak to jest, jak działa ten świat. To była niezła zabawa i jednocześnie spory wysiłek, więc pomyślałem, że się podzielę z Wami kilkoma wnioskami, które z tej przygody wyniosłem 🤓

Kategorie
Praktyka

Mój kurs na Udemy – o historyjkach użytkownika

Udało się, ukończyłem swój pierwszy kurs online 💪 W tym poście opisuję krótko jego zawartość, a w kolejnym poście podzielę się z Tobą moimi doświadczeniami – tworzenie tego kursu wiele mnie nauczyło. Zapraszam do lektury!