Kategorie
Praktyka

User Stories. Co to jest? Czy warto zawracać sobie głowę?

Nasze backlogi wyglądają przeróżnie. Przykładowo czasem „taski” mają tylko tytuły i zero opisu – tłumaczymy, że ma być „lekko i zwinne”, a tak naprawdę nie chce nam się trochę i nie znamy metody jak pisać lepiej.

Kategorie
Wydarzenia

Zapraszam Cię na Scrum Experience Day #2

Lubię mówić o narzędziach, które pomagają w codziennej pracy. I będzie ku temu okazja, bo już 26 sierpnia 2020 odbędzie się Scrum Experience Day #2, na którym zaprezentuję kilka dobrych praktyk dotyczących używania historyjek!

Zapraszam Was serdecznie! Scrum Experience Day buduje markę spotkania praktyków. Mam duże nadzieje związane z tym wydarzeniem – sam jestem głodny przykładów wziętych z życia i tym samym zainteresowany kilkoma prezentacjami. A Wy?

Dla moich czytelników udostępniam kod “k85”, który upoważnia Was do 10% zniżki podczas rejestracji!

Tytuł mojej prezentacji to “Jak pisać dobre historyjki, sprzyjające kreatywnym rozwiązaniom” i omówię na niej kilka fajnych sposobów na to jak historyjki mogą pomagać w dyskusjach i szukaniu kreatywnych rozwiązań. Konkretniej – jak je pisać i używać, aby sprzyjały dobre kooperacji i właściwym rozwiązaniom. Trzymajcie kciuki!

Kategorie
Praktyka

Mało liter, dużo wartości – historyjki (i nie tylko), które rozgrzeją dyskusje

Krótkie i wyraziste zdania mają siłę. Długie i rozbudowane nas usypiają. Skoro tak, to jak podejść do opisów projektów, historyjek użytkownika itp.?

Kategorie
Wydarzenia

Zapraszam na Tipi Online Talks z moim udziałem

Już w czwartek, 16-go kwietnia, o godzinie 19:00 będę gościem ekipy Tipi UX, która organizuje serię online rozmów „Tipi Online Talks”. Poruszymy między innymi temat Scruma, historyjek użytkownika oraz roli UX designera w zespole deweloperskim.

Link do relacji online udostępnimy na chwilę przed relacją, na grupie Tipi UX (klik klik).

Kategorie
Praktyka

Przeprowadź warsztat pisania historyjek. To proste! 💪

Nie ma jednego przepisu na idealne historyjki użytkownika, które będą pasowały do każdego produktu i zespołu. Jest jednak fajny sposób, aby ustalić wspólnie jak wygląda dobra historyjka, a to już duży krok do przodu 💡

Kategorie
Praktyka Refleksje Teksty

4 wnioski z tworzenia kursu online

Niedawno podjąłem się stworzenia swojego pierwszego kursu online – o historyjkach użytkownika. Chciałem zobaczyć jak to jest, jak działa ten świat. To była niezła zabawa i jednocześnie spory wysiłek, więc pomyślałem, że się podzielę z Wami kilkoma wnioskami, które z tej przygody wyniosłem 🤓