Kategorie
Praktyka

7 sposobów na zwiększenie przewidywalności zespołu

Agile nie kojarzy się na pierwszy rzut oka z przewidywalnością. Bardziej ze zmianą i dostosowywaniem się do dynamiki otoczenia. A jednak… całkiem sporo czasu poświęcamy temu, aby spróbować okiełznać rzeczywistość. Przykładowe Sprinty w Scrumie mają w tle przewidywalność właśnie. Chcemy realizować pewne cele i oszacowujemy nasze możliwości, aby wiedzieć ile zaplanować, a potem staramy się […]

Kategorie
Podcast Hansei Talks

Czy PO powinien akceptować zadania zespołu?

Pewnie spotkałeś się z tym, że w niektórych firmach Product Owner jest zaangażowany w akceptowanie zadań zespołu, które lądują w kolumnie “gotowe do wdrożenia”. Zastanawiałeś się kiedyś czy nie jest to marnotrawstwo? 🤔 tzw. oczekiwanie na akceptację. Czy da się to wyeliminować jednocześnie spełniając potrzeby Product Ownera o tym, że zadanie jest wykonane według ustaleń […]

Kategorie
Wydarzenia

Zapraszam Cię na Scrum Experience Day #2

Lubię mówić o narzędziach, które pomagają w codziennej pracy. I będzie ku temu okazja, bo już 26 sierpnia 2020 odbędzie się Scrum Experience Day #2, na którym zaprezentuję kilka dobrych praktyk dotyczących używania historyjek! Zapraszam Was serdecznie! Scrum Experience Day buduje markę spotkania praktyków. Mam duże nadzieje związane z tym wydarzeniem – sam jestem głodny […]

Kategorie
Praktyka Teksty

Krótkie czy długie?

Niemal każdego dnia obserwuję jakie znaczenie ma długość. Niekoniecznie w takim sensie jak pewnie teraz myślisz, śmieszku/śmieszko 😉 Chodzi mi o czas trwania Sprintu scrumowego. 

Kategorie
Praktyka Teksty

Napisz recenzję Sprintu – kolejny pomysł na Retrospektywę

Ciągle testuję kolejne pomysły na Retro, próbuję znaleźć najlepsze formaty. Niedawno przetestowałem kolejnych z nich – “recenzja Sprintu”. W tym poście dowiesz się na czym to polega.

Kategorie
Teksty Teoria

Co to jest „feedback loop” i czemu jest taka ważna?

Feedback loop (informacja, pętla zwrotna) to sytuacja, w której to co robimy jest w jakiś sposób weryfikowane (np. przez rynek), komentowane – dostajemy informację zwrotną na temat naszej pracy, potem ją uwzględniamy i znowu to samo :)