Kategorie
Praktyka Teksty

O szacowaniu rozmiaru bugów

Bugi (błędy, defekty), to nieodłączna część naszej rzeczywistości. Niestety, raczej ta nieprzyjemna. Większość z nas woli skupić się na dostarczaniu nowej wartości dla klienta – to jest w końcu to co pcha nasze produkty do przodu. W celu oswojenia tej nieprzyjemnej części, nierzadko próbujemy szacować rozmiar błędów. Nie szacujmy bugów 😎 Na ogół nie ma […]

Kategorie
Praktyka Teksty

Jak szybko wyestymować dużą liczbę historyjek?

Odpowiedź na pytanie z tytułu jest dość krótka: użyj metody “Bucket system” 😎 W tym poście dowiesz się jak użyć tego sposobu i co on może Ci dać.

Kategorie
Teksty Teoria

Ile godzin wart jest jeden Story Point?

Story Pointy nie są jednostką czasu ani nie przelicza się ich na godziny – takie działanie wypacza sens ich używania i jest zbędnym procesem.

Kategorie
Teksty Teoria

Czym są Story Pointy?

Story Pointy to abstrakcyjna jednostka, mówiąca jakiego rozmiaru jest coś, co chcesz wykonać (np. zaprogramować).

Kategorie
Teksty Teoria

„Scrum to chaos i brak prawdziwego planowania”. Serio? 🙃

Usłyszałem w życiu kilka razy dziwne opinie dotyczące planowania (rozwoju produktu, projektów) w Scrumie. Między innymi, że to taka sztuka dla sztuki i w zasadzie jest bezcelowe; to „niezwinne”; wbrew “zasadom Scruma” lub w ogóle się tego po prostu nie robi. Czas ubić jeden z głupszych mitów. Takie opinie to świetna inspiracja dla moich postów 😎

Kategorie
Narzędzia

Aplikacje do planning pokera (web)

Story points to moja ulubiona forma szacowania rozmiaru historyjek użytkownika. Znacznie przyspiesza dyskusje o zakresie tego co jest do zrobienia i jak można byłoby to wykonać. Dzięki nim zespoły Scrum dość szybko dochodzą do porozumienia na temat zakresu i rozmiaru historyjki. W tym poście dzielę się z tobą kilkoma przykładami aplikacji do planning pokera (w […]