Kategorie
Praktyka

7 sposobów na zwiększenie przewidywalności zespołu

Agile nie kojarzy się na pierwszy rzut oka z przewidywalnością. Bardziej ze zmianą i dostosowywaniem się do dynamiki otoczenia. A jednak… całkiem sporo czasu poświęcamy temu, aby spróbować okiełznać rzeczywistość. Przykładowe Sprinty w Scrumie mają w tle przewidywalność właśnie. Chcemy realizować pewne cele i oszacowujemy nasze możliwości, aby wiedzieć ile zaplanować, a potem staramy się […]

Kategorie
Praktyka Teksty

Planowanie kwartału i wizualizacja – w 6 krokach

Pewien fajny zespół planował swoje projekty na kolejne kwartały roku. Standardem jednak było to, że na koniec takiego okresu, znaczna ich część nie była ukończona i musiała zostać przeniesiona na kolejny lub porzucona. Planowali zbyt dużo, w porównaniu z tym ile mogli zrealizować. Nikt w zespole nie czuł się z tym dobrze i chcieliśmy temu […]

Kategorie
Praktyka Teksty

O szacowaniu rozmiaru bugów

Bugi (błędy, defekty), to nieodłączna część naszej rzeczywistości. Niestety, raczej ta nieprzyjemna. Większość z nas woli skupić się na dostarczaniu nowej wartości dla klienta – to jest w końcu to co pcha nasze produkty do przodu. W celu oswojenia tej nieprzyjemnej części, nierzadko próbujemy szacować rozmiar błędów. Nie szacujmy bugów 😎 Na ogół nie ma […]

Kategorie
Teksty Teoria

Czym są Story Pointy?

Story Pointy to abstrakcyjna jednostka, mówiąca jakiego rozmiaru jest coś, co chcesz wykonać (np. zaprogramować).

Kategorie
Praktyka Teksty

„Przejdźmy na Kanban, bo mamy dużo wrzutek w sprintach” – przypadek z życia pewnego zespołu

To był całkiem fajny zespół. Już jakiś czas temu zdecydowali się na wykorzystanie Scruma do swojej pracy. Podobała im się idea Sprintów, posiadanie celu i wiele innych aspektów związanych z tym podejściem. Niestety musieli walczyć z jednym problemem – stale ktoś im psuł Sprinty przez dorzucanie pilnych zadań.

Kategorie
Teksty Teoria

„Scrum to chaos i brak prawdziwego planowania”. Serio? 🙃

Usłyszałem w życiu kilka razy dziwne opinie dotyczące planowania (rozwoju produktu, projektów) w Scrumie. Między innymi, że to taka sztuka dla sztuki i w zasadzie jest bezcelowe; to „niezwinne”; wbrew “zasadom Scruma” lub w ogóle się tego po prostu nie robi. Czas ubić jeden z głupszych mitów. Takie opinie to świetna inspiracja dla moich postów 😎