Kategorie
Teoria

O marnowaniu #5 – Ruch i oczekiwanie – zablokowany ruch, opóźnienia, przekazywanie materiałów

Większość z nas rozumie, że opóźnienia to strata i zgodzi się, że powinno być ich jak najmniej. Jednak, w codziennej pracy wyjątkowo często sami je potrafimy generować lub wpadamy w system, który ciężko nam przyspieszyć. Gdzie się czają takie straty?

Kategorie
Teoria

O marnowaniu #4 – Przełączanie między zadaniami i projektami

Większość z nas czuje, że przełączanie się między różnymi wątkami to wytracanie energii – rozpędziliśmy się w jednym temacie, musimy przerwać, a powrót do niego będzie trwał. Z jakiegoś powodu jednak ciężko nam z tym walczyć. W tym poście dowiesz się jakie są koszty przełączania między zadaniami, między projektami i jakie są potencjalne źródła takich problemów.

Kategorie
Teoria

O marnowaniu #3: Nadmierne procesy

Będąc dzieckiem uwielbiałem oglądać Asterixa i Obelixa. Ich przygody w Rzymie pomogły mi zrozumieć, że złożone, przeprocesowane systemy to nic przyjemnego – generują marnotrawstwo (waste) i utrudniają życie.

Kategorie
Teoria

O marnowaniu #2 – Nadprodukcja – niepotrzebne funkcjonalności

Nie kusiło Cię czasem, aby zasugerować coś w stylu “dodajmy jeszcze tę funkcjonalność, może się przydać, a to tylko trochę roboty”? Mnie kusiło wiele razy i wiele razy coś podobnego słyszałem od innych. Prawie zawsze było to zwykłe marnotrawstwo.