Product Analytics Certification (PAC)™ to bardzo fajny, bezpłatny kurs – trochę o analityce produktowej, sporo o Mixpanelu. Przeszedłem go i w tym poście opisuję moje wrażenia. 

Co to jest za kurs? Ogólny opis

“Product Analytics Certification (PAC)™” to bezpłatny kurs o analityce produktowej i aplikacji Mixpanel, która do tej analityki służy. Product School i twórcy Mixpanel połączyli siły, aby rozszerzyć trochę wiedzę o analityce produktowej i przy okazji oczywiście zareklamować samo narzędzie (które jest świetne, swoją drogą). 

Kurs ma bardzo fajną narrację – wcielamy się w pewną postać, zostajemy zatrudnieni w zespole, który odpowiada za apkę do zamawiania kanapek. W kolejnych częściach kursu dostajemy kolejne zadania do zrobienia – jak się pewnie domyślacie, dotyczące analizy danych, z wykorzystaniem Mixpanelu. Te przypadki, które dostajemy są dość bliskie prawdziwym przypadkom, które moglibyśmy dostać w pracy, więc nie jest tak, że ćwiczymy na zupełnie oderwanych od rzeczywistości problemach. 

W kursie Product Analytics Certification (PAC)™ znajdziemy informacje na temat tego jak pracować z eventami, ich właściwościami, jak budować i analizować lejki (funnels), jak analizować retencje (i churn) itd. 

Jednak nie wchodzimy bardzo szczegółowo w te wszystkie tematy, bo kurs jest dość krótki – nie wiem dokładnie ile mi zajął czasu, ale szacuję, że około 6 godzin. W takim czasie damy radę jedynie dotknąć tematu, ale… wcale nie uważam, że to wada. Rozmiar materiału jest taki, że zaciekawi, nauczy ważnych podstaw, ale jednocześnie nie przytłacza wiedzą. Ja po nim czuję się na tyle pewnie, że mógłbym śmiało zacząć budować swoje lejki itp. – świadom oczywiście, że na bardzo niskim poziomie, ale jednak z odwagą. Zresztą – analiza produktowa to tematyka wymagająca praktyki, ćwiczenia – potrzeba czasu. Kurs, który nas zachęca do tego i w dodatku uczy używania wiodącego produktu (Mixpanel) to fajna sprawa. 

Dla kogo?

“Product Analytics Certification (PAC)™ Build better products with data” to rzecz na pewno nie dla doświadczonych analityków, którzy potrafią korzystać z Mixpanela 🤓 By się zanudzili 😁 Jest to pozycja dla tych, którzy:

  • chcą poznać narzędzie, Mixpanel i/lub
  • chcą zrozumieć czym zajmuje się analityk produktowy, jakie ma narzędzia i/lub
  • chcą zacząć swoją przygodę z analityką produktową

Plusy i minusy

➕➕➕ Plusy

  • 0 złotówek
  • dobre treści
  • dobre narzędzie
  • narracja i struktura kursu
  • czas potrzebny do przejścia kursu vs. koszt

➖➖ Minusy

  • na początku chwilę zajmuje nam instalacja – nie bardzo wiem po co trzeba sobie zainstalować node.js i pobrać dane (czemu Mixpanel ich po prostu nie przygotuje w formie gotowych “dummy data”). Wyobrażam sobie, że może chodzić o to, aby pokazać jak taki Mixpanel może gadać z naszą stroną, ale… do tego wystarczy dokumentacja jeśli kogoś to interesuje :) 
  • pod koniec kursu było kilka funkcji opisanych, których nie miałem dostępnych na swoim bezpłatnym koncie Mixpanelowym, więc miałem zagwozdkę co z tym zrobić – nie wiedziałem jak rozwiązać zadania itp.
  • kilka pytań w quizach (podsumowujących poszczególne rozdziały) wydawało mi się takimi “akademicko/filozoficznymi”, odpowiedzi trochę naciągane, tak że można byłoby w realu się trochę o nie “pokłócić”

Podsumowanie

Ten post to nie jest żadna reklama, napisałem go z własnej inicjatywy, chcąc Wam polecić ten kurs. Myślę, że to już wystarczyłoby za podsumowanie ^_^ Jeśli zatem chcecie poznać narzędzie lub tematykę (analityka produktowa), to śmiało można zacząć od tego kursu – w kilka godzin zrozumiemy pewne podstawy, a kolejne kroki będziemy mogli już stawiać dużo świadomiej. 

Link do kursu: https://productschool.teachable.com/p/productanalytics

1 komentarz

Dodaj komentarz