internetowe rewolucje google

Internetowe Rewolucje od Google. Czy warto przejść ten kurs? Moja opinia

Takie tam

Z ciekawości, przeszedłem kurs Google „Internetowe Rewolucje” i podzielę się z Tobą moją opinią. Nie wiesz czy warto poświęcać czas? Zapraszam do lektury.

Ten post powstał w 2016 roku i część treści może być nieaktualna. Chociaż jestem przekonany, że Google nadal robi dobry kurs ;-)

 

Internetowe Rewolucje – 89 lekcji, 23 tematy

Internetowe Rewolucje to zdecydowanie kurs, który przyda się przedsiębiorcy, rozpoczynającemu swoją ‚przygodę z Internetem’ – do nich głównie Google kieruje swoją propozycję. Bardziej zaawansowani użytkownicy nie znajdą w nim wiele ciekawego. Jeśli zatem ktoś chce poznać zagadnienia związane z reklamami w Internecie, SEO itp., bo np. zakłada właśnie stronę internetową, na której będzie chciał zarabiać, a przy okazji nie wie na ten temat wiele, to kurs ten zdecydowanie mu się przyda. Google tłumaczy:

  • jak zadbać o swoją obecność w wyszukiwarkach (organicznie i z wykorzystaniem reklam)
  • jak docierać do klientów lokalnych,
  • jak zdobywać nowych klientów dzięki mailingowi,
  • jak docierać do klientów lokalnych,
  • jak wykorzystać media społecznościowe
  • jak korzystać z analityki
  • i jeszcze kilka innych, przydatnych rzeczy :)

Łącznie 89 lekcji, z 23 tematów. Idealna sprawa dla małych i średnich przedsiębiorców. Język używany przez prowadzących jest bardzo prosty, przyjazny – nikt nie powinien mieć problemu ze zrozumieniem poruszanych w nim zagadnień.

Budowa kursu

Kurs zbudowany jest wg schematu:
1. kilka lekcji składających się na temat
2. każda lekcja kończy się testem z 2-3 pytań
3. po obejrzeniu wszystkich lekcji w danym temacie, rozwiązujemy krótki test. Nie bój się jednak! Na pewno go zaliczysz :) Google pokazuje Ci błędy, ale masz ciągle szansę na ich poprawienie. Bardzo dobry sposób na naukę.

Po przejściu wszystkich tematów można spróbować swoich sił w teście końcowym, który daje Ci certyfikat (.pdf). Fajna sprawa!

Mój certyfikat z Internetowe Rewolucje

Oprócz tego, Google dołącza do wybranych lekcji słowniczek pojęć – na pewno przyda się na początku naszej drogi w internecie.

Nadmienię jeszcze, że kurs prowadzony jest w formie wideo, z dodatkowo dostępną transkrypcją. Ponadto w kursach wzięli udział przedstawiciele Chocolissimo, Oponeo, Pixers, którzy opowiadają o praktycznym użyciu poszczególnych narzędzi marketingowych – super sprawa, bo to w końcu przykłady polskich firm, które osiągnęły sukces, wykraczający poza granice naszego kraju.

Google wie jak robić biznes.

„Internetowe Rewolucje” to doskonały przykład tego jak można rozwijać swoją siłę, pomagając klientom. Google wie jak to robić. Pomaga Tobie zrozumieć wyszukiwarki, reklamy, internet, a Ty z nich chętniej korzystasz w codziennej pracy.

Podsumowanie

Mali i średni przedsiębiorcy, którzy dopiero zdobywają doświadczenie na polu marketingu w internecie – to zdecydowanie kurs dla nich. Osoby, które chcą zdobyć podstawy wiedzy, a potem się rozwinąć jako specjaliści w marketingu online, reklamie (np. robiąc certyfikaty Google AdWords) – też znajdą wiele dobrego w tym kursie. Jeśli jednak masz już spore doświadczenie, np. wiesz jak korzystać z Google Analytics, AdWords, pisać mailingi, dobierać słowa kluczowe do tekstów – nie znajdziesz w Internetowych Rewolucjach wiele dla siebie.

11 komentarze w “Internetowe Rewolucje od Google. Czy warto przejść ten kurs? Moja opinia

  1. Jakiś czas temu sam z ciekawości przeszedłem ten kurs pomimo, że z zagadnieniami w nim zawartymi mam styczność praktycznie dzień w dzień. Z wieloma Twoimi sugestiami się zgodzę, choć uważam, że nawet osoby, które zawodowo się zajmują sprawami zawartymi w kursie mają możliwość odświeżenia wiedzy w prostej i przejrzystej formie.

    Niektóre pytania, które ukazywały się w teście na „zaliczenie” działu czasami potrafiły zaskoczyć. Ze swojej strony polecam osobom początkującym, tym którzy od niedawna zajmują się reklamą w google, a także wyjadaczom na odświeżenie tematu:)

    1. Cześć, dzięki za odwiedziny.
      Nie znam więcej takich kursów. Polecam natomiast artykuły na moz.com, szczególnie https://moz.com/blog/category/whiteboard-friday oraz http://blog.hubspot.com/marketing oraz http://academy.hubspot.com/. To nie są kursy, takie jak Internetowe Rewolucje, ale jeśli interesuje Cię ta tematyka to szedłbym w tym kierunku. Tym bardziej, że np. hubspot regularnie daje duże poradniki na tematy związane z podobną tematyką. Jeśli znajdziesz coś ciekawego, nie krępuj się wrzucić tu w komentarzu :)

  2. Witam, poszukuje jakichkolwiek kursów które mogą mi się przydać w branży IT ( w tym angielskiego ) jako osoba początkująca której jest to pasja, poradzicie coś ? :)

    1. Siema! Bardzo chętnie bym coś podpowiedział, ale tematów jest taka masa, że musiałbyś powiedzieć trochę więcej na temat tego co w „branży IT” Cię interesuje ;-) Można programować, robić marketing, SEO, UX / UI, zarządzać projektami i wiele innych. Zerknij w linki, które inni komentujący podali <- znajdziesz w nich fajne rzeczy. Dawaj znać, gdy trafisz na coś fajnego!

    2. Cześć.

      Bazując na moich doświadczeniach mogę polecić

      https://mva.microsoft.com/ – kursy IT od Microsoft Virtual Academy (darmowe)
      https://www.edx.org/ – kursy IT oraz o tematyce biznesowej na platformie EDX (darmowe, większość w języku angielskim)
      http://www.etutor.pl – platforma do nauki języka angielskiego na poziomie od A1 do C2 (roczny koszt ok. 200 zł jednak naprawdę warto, w półtora roku przeskoczyłem z A1 do B1. Dodatkowo działa tam system powtórek oparty o mechanizm uczenia maszynowego).

  3. Właśnie ukończyłam kurs Google Internetowe rewolucje. Zajęło mi to trochę czasu, gdyż jestem kompletnym laikiem komputerowym i nie mam tzw.intuicji komputerowej. Lekcje robiłam systemycznie dzień po dniu, a do końcowego testu przygotowywałam się 2 dni z notatek. Egzamin zaliczony za pierwszym podejściem. I choć nie wykorzystam tej wiedzy w dalszej pracy to jednak polecam ten kurs każdemu, niezależnie od wieku. A sam certyfikat już w cv-ce :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *